Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Den 24 Januari......Då Eliyah kom till oss!

Publicerad 2011-04-02 13:25:58 i Allmänt

Dagarna innan vi åkte in till BB så va det många vakna nätter med massa drag och slit i Marias mage.

Vi fick hem killarna på måndagen den 17e januari och vi va beräknad med Eliyah den 20e Januari.
Maria hade redan då massa aktivitet i magen mot kvällaran redan då och vi hade som inte någon aning om det skulle dra igång vilken sekund som helst.
 
Vi pratade med Marias Mamma och pappa så alla va medveten om att vi kunde ringa och be om barnvakt, skjuts till BB.
JAG gick som på nålar den sista tiden.
Hela Januari va som en dålig sömn månad........ skulle jobba men hade bara massa ont i magen och kunde inte sova, som tur är har jag KANON vänner på jobbet som alla va informerade om att jag skulle möjligen behöva åka hem om Maria skulle ringa.
Sen då man väl va hemma så somnade man, men sov inte vidare tungt, eller bra.

Söndag morgon den 23e Januari klev Maria upp med killarna och jag hörde hur hon tassade runt hemma med killarna, frulle dax och det va vovvsingar som tassade runt...
Sen kommer maria "vankande" in till mej i sovrummet och däger,
- Duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu, gumman.......!

Och om jag va i en sömnbubbla innan så vaknade jag upp med ett ryck ordentligt och va KLARVAKEN.

- Det är blött.........

Vava vavava va!?????
Hur mycket då?

Vi klev upp tillsammans igen och pratar ihop oss lite, och om det kommer mera "vatten" skulle vi ringa in till Förlossningen och kolla vad dom tyckte och säger om detta!
Dagen hemma va bara mysig, killarna sov bra och jag och Maria satt hemma i tv soffan med världens bästa Soffe Gudmor.
Tog massa bilder på Magen, Maria, Vossingarna........... klockade värkarna med Mobilen.
Hade laddat hem till min Mobil och Marias Mobil en värktimer som Jessica hade tippsat oss om då hon och Danne väntade Olle.
Värkarna kom med 6 till 3 minuter då det va som jobbigast, men det hände inte mera.
Soffe gick hem till henne och hämtade en våg och vi vägde oss bägge två.
Jag LYYYRISK över att ha en 6a först på vågen och Maria vägde lite mera, som tur är =).
Vi låg i sängen för natten igen efter Tolv den söndagen.

I min skalle snurrade det massa, och tårarna va inte långt borta då man såg att Älsklingen slöt in sej i en av värkarna och bara la fokus på att andas och jag andades med henne.
Tankarna vandrade såklart till den 25 Augusti 03 och 16 Oktober 04 då killarna Jacobzon va på väg ut till mej.

På Måndag morgon tassade såklart Maria upp för att skicka iväg killarna till skolan och då även denna morgon kommer hon in till mej och även denna morgon har det runnit "vatten" efter benet på henne.
Och värkarna håller som i sej under morgonen, på morgonen brukade de dö ut men inte idag.

Ringde till Svärmor Carin och vi åkte in till Öviks BB.
Då va kl runt 11 på dagen och värkarna va fortfarande i fullgång hos Maria.
På förlossningen va vi på platts kl 11.55 och Maria fick kopplas upp i en CTG maskin och det va värkar mellan 4 till 6 minuters mellanrum.
Dom kollade om hon va öppen.
Hon va då öppen någon Cm och tappen på gång att vara helt utplånad, dom kollade även om hinnorna va hela och vad det va för "VATTEN" som kom på morgonen.

Dom sa att vi kunde åka hem men att vi kunde ringa om vi funderade på något och bara att åka in om vi va oroliga.
Min Mamma jobbade på kiosken så det va bra tid för en Lunch.... eller låt mej ÄNDRA detta, en SEMLA!
Vi fikade(Jag åt en sallad, inte semla) och sen tänkte jag att NEJ nu rackarns ska vi få igång denna lilla förlossning!
Tog Maria och gick upp ALLA 7 våningar upp, sen gick vi ner till 6e, tog hissen ner till källarvåning 2 och gick upp till Kiosken två våningar igen till Kiosken.
Ordnade skjuts hem igen, för jag ville hem och vila innan jag skulle ha jobbat kväll.
Vi va hemma efter 15 och slängde oss för att vila lite.
Jag somnade och vaknade strax efter 4 av att jag hör Maria gråta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela