Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

JA jävlar.......

Publicerad 2010-10-25 15:52:52 i Allmänt

Jisses och alla de andra orden man kna komma på för att inse att OJ jag sitter och bloggar igen, det va som inte igår som jag gjorde det!!!
Bra länge sen.....föööör länge sen.
Nästan så att jag inte rikgtigt mindes hur jag skulle kogga in mej, och nästan så att jag är lite skakis och nervös över att skriva.
Känns ju som om man borde ha massor att skriva om då man inte boggat på ett tag, men det kommer nog sen!!
Har inte all tiden idag heller att just sitta och blogga, så detta är bara ett litet litet inlägg i denna tomma bloggen änsålänge!

Ska ikväll iväg och jobba....är snart på gång ut genom dörren, ska bara se till att alla hundarna har kissat innan jag stänger ner kring mej, och innan pajji killen har kissat klart så passar ja som på här inne!
Maria kommer snart hem hon med.... blir ett HEJ och HEJ DÅ i dörren som det kan vara ibland, lite tråkit, men ändå så nödvändigt!

Kram och ja jag kommer blogga mera nu.... redan imorgon ska jag skriva av mej lite.....

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-11-10 21:19:11

Du får mig att tänka på delar ur en låt med CajsaStina! =)



Änglarna Håller Hov Ikväll

Det finns så många sätt

att få timmarna att gå

men hur får man dem att räcka till

när du jobbar natt

och jag jobbar dag

och att va med dig

är det jag allra helst vill

Jag kommer hem vid fem

Har hämtat barnen

Vi äter mat och sen:

"Kram och puss, hej då!"

Vid sju så har du gått igen



Men änglarna håller hov ikväll

De gör underverk för dig och mig

när tiden stannar till i deras händer

Änglarna håller hov i kväll

och de vakar över dig och mig

En stund av evighet blir vår



Så en dag tog vi bilen

bort från vardan du och jag

Vi tänkte: "Nu är det bara vi

och nu ska vi ha det bra"

Vi hade friheten framför oss

och solen ovanför

och på nåt sätt önskade vi

att livet var lika enkelt som förr



Men trots att dagen ofta

tynger oss som bly

när varje handling

och beslut känns fel

finns ändå en glädje

varje morgon som gryr

över att du finns här

du som gör mig hel

Jag kommer hem vid fem

Har hämtat barnen

Vi äter mat och sen:

"Kram och puss, hej då!"

Vid sju så har du gått igen



Men änglarna håller...



=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela