Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Tidig morgon och massa storm

Publicerad 2010-11-10 06:59:48 i Allmänt

Somnade med värk i munnen runt tolv.....vaknade runt 04.15 och kunde bara inte somna om, familjen ligger ännu, kl har nu hunnit bli 06.35 och snart ska killarna upp och äte frukost och gå till skolan.
Det är ett riktigt busväder ute idag men dom har klassat detta väder som klass 2 storm varning, så det är klart att det river i ute!
Blir nog att jag klär på mej med kilarna och går med dom till skolan, så dom inte blåser iväg!
TUR att jag jobbar kväll idag, så jag orkar med dagen och jobbet, för hade nog inte varit kanon förutsättningar att jobbat dagen idag då jag varit vaken så länge redan!

Sitter med en kopp kaffe och bara försöker att vakna till, inte någon ide att somna om då jag ändå ska upp på ett tag, kommer bara vara tröttare då, det vet jag!
Men denna koppen kaffe jag dricker är god.
TACK å lov för den lilla kafekopps maskinen vi handlade hem, våran stora gör 4 koppar minimum, inte så jag dricker det, så blir sällan en kopp kaffe för mej hemma, men nu sist vi va in på ICA så fick man en liten smart glasbryggare med trycksil om man handlade en Zoegas kaffe....DEN HÖGG VI!!!
Så nu kan jag avnjuta mej en kopp om jag vill lite nu och då, så det gör jag just nu denna morgonen!
Tänk att det blev kaffedrickeri för mej ändå, då killarna kom drack jag inte kaffe, sen studerade jag till Undersköterska och då jag jobbade sen blev det två kafferaster om dagen, blev som att man tog sej en kopp då!
Dricker inte kaffe alltid och varje dag, men mera nu n för 7 år sen iallafall!

Maria är en kaffedrickare, men nu då hon är gravid så dricker hon inte nått alls med kofein!
Inte trockadero, inte cola, inte kaffe och inte Dr pepper heller....
Hon är jätte duktig verkligen tycker jag och då bäbis mår bra av det så är det ett bra val, hon kan dricka kaffe och cola sen då han är född.

Nu tassar ett barn upp hör jag, Lilla underbara Noa som viskar till mej, - jag e kissanödig.....
han vinglar yrvaket förbi mej och in på toan...Mammas lilla kille va söt han är.

Igår va en bra dag FAST att jag va till tandläkaren.
Drog en tand igår, men vet att strulet jag haft med en tanden inte kommer igen någonsin, bara det är en lättnad verkligen!
Sen hämtade vi killarna på skolan och åkte till min mamma (vilket vi gör allt för sällan) och åt middag tillsammans med dom... eller ja, dom åt, jag hade just dragit en tand och bet på en tuss och tog med egen räksoppa som jag små drack av!
Men Killarna och resten av familjen åt pasta och köttfärssås, Maria fick kycklingfile och potatis i ugnen.
DOFFTADE verkligen underbart, lite plågsamt att inte få äta mammas GODA mat, för hon är en fena i köket.
Mammas mat är alltid Mammas mat =).
Ska lova mej att umgås mera med Mamma och familjen, verkligen åka och hälsa på, TVINGA på mej. Har fattat att det är tydligen så man behöver göra... och mamma har godkänt det.

Fick med mej en liten bytta med mat ändå igår, så ska göra mos idag till lunch och se om jag kan äta... har som lite svårt att tugga, och har sagt att en flytande kost denna vecka är att rekomendera för mej just nu!
Ska till tandläkaren igen imorgon Torsdag och Måndag.
Detta är den fina sidan och resultatet av att jag inte gått till tandläkaren på 6 år mina vänner, FAN va lite rädsla kan göra mycket skada.... Vet att tandläkaren inte ska mörda mej, bara hjälpa mej, men likt förbenat så är jag rädd, samma gäller läkaren, nog vet jag att jag borde besöka vårdcentralen ibland, men ändå drar man sej att gå dit.
IDIOTI verkligen.... IDIOTI!
På Torsdag ska vi ta tag i två hål jag har och måndag avslutar vi den rotfyllningen vi påbörjade den 27 Oktober!
SKÖNT att få dej gjort verkligen, MEN går inte dit om inte Maria är med mej!
Låter som en stor megatönt nu på 30 år, men måste ha henne med mej!!!
Finns inte bättre lugnande än henne.

Maria kommer bli glad idag då hon vaknar, fast det är klass 2 stormvarning kommer hon JUBLA över att det är snö ute, och vist är det mysigt med vinter, känner att jag längtar efter jul, vilket är för mej en ovanlighet då jag inte gillat julen alls de senaste 5 åren.

Inte länge kvar till jul, har rredan köpt 4 klappar till killarna mina, bra av mej =)

God morgon på er alla..... sna nu setill att killarna har bra kläder och får sej en frukost att stå sej på tills det blir lunch, men först dricka upp mitt kaffe!=)
Tack Zoega och ICA för min lilla kaffegrunka.

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-11-10 21:23:30

KLART jag är med dig till tandis! Finns inte en chans att jag låter dig gå på såna saker själv gumman min!!!!



OCH JA IDAG SNÖADE DET!!!!!!! =D Wiiiiiiie! HEEEEEEEELT underbart!!!! Vet inte vem som fick störst huskyfnatt ute- jag eller Drifwa! =D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela