Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Saffransbullar och vit choklad.....

Publicerad 2010-11-19 11:53:51 i Allmänt

Igår va det en mys dag med syster, kan inte ha varit trevligare eller mysigare tillsammans tror jag =)
Åkte bussen in till stora staden där vi bor och blev hämtad av svåger med familjen på platts då jag klivit av bussen. Åkte till Ica och handlade allt vi behövde, och det jag inte behövde men ville mummsa på ÄNDÅ, en Mmmmmmmmmm vit vanilj Choklad...(den va mumma)

Väl hemma hos syster va det full fart på oss att hinna börja med den OTROLIGT goda soppan som hon gjorde och degen till bullarna, massa etapper på de saffransbullarna kan jag lova, men då dom blev klar så va det TOTALT värt det, som med allt som blir så gott=)
Då vi höll på med degen kom syster med ett glas rött till oss alla vuxna, det va SÅÅÅÅÅÅ mysigt.

Sen mellan all gäsning och mixande av soppan så kollade vi påbilderna från systers bröllop, roligt att se alla bilderna och vist va jag och Maria med på någon bild ändå.
Skulle vilja se MIN maria i en vit kläning i kyrkan vid min sida någon dag framöver snart......
(hoppas kan man alltid)

Sen såg vi på Film, va så mysigt att sitta med en kopp Kaffe och saffransbulle i en av deras mysiga fotöljer.
Killarna gick såklart och la sej innan filmen och vi fick besök av stefans Mamma ett tag innan också.
Men sen va det film i ett svart finrum och ljud som smög upp bakom en.....Skönt att se film med ett sånt ljud!

Pratade med Svåger om att jag och Älsklingen vill ha en liten platt tv inne i vårat sovrum i framtiden, med inbyggd DVD osv, han hade vist sett en rätt nyligt som inte va så dyr ändå.... VILL ha!
Mys att kunna ligga i sängen med Älsklingen och se film, bara ha lite frulle på sängen, somna i varandras famn med en film på.....=) Ja det ska bli mysigt den dagen som vi hittar en bra billig Plattis.

Maria hon hade här hemma målat på alla dörrarna ett varv, dom har varit vanligt trä färgad och vi vill ha alla dörrarna vita, så maria håller på ordna detta nu.
Snyggt blir det, hon håller just nu på att måla ett varv till på dom och det dofftar så härligt i huset.
Jag gillar doften av trä och färg. Älskar den just nu då jag vet att det händer saker och blir snyggt, BÄTTRE!

Igår höll hon på med alla lager med tapet inne i litens rum och det är DRYGT, det är lager, på lager, på lager på lager på lager och på ett lager till, som sitter som F**********N där på varandra.
SÅ jag tror att det kommer bli återställningstapeter som åker på snart så vi kan få det klart någon gång, det är för omöljigt att pillra bort alla lager med tapeter.
Hoppas att det är något vi skulle kunna göra i veckan som kommer.
För då det är uppe är det igentligen bara att tapetsera och smacka upp panel listen.
I taket sitter redan litens lilla lampa..... =) en plafond med små Dinosaurier på... Noa och Melwin fick den lampan av deras Mormor för ÅR sen, men då dom inte fått eget rum förän nyss åkte den inte upp.
Passar så fint in i litens rum.

Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kan ni förstå att jag längtar nu, Det gör ONT i mej av längtan efter den lille, efter att det ska bli klart inne i litens rum, att golvet ska på, tapeter.....
Hoppas att det till det Nya året kommer vara klart, fint och bara väntar på att liten ska komma hem.
Möbler, mattor, lampor, tavlor, sängen, skötbordet, alla mjukisdjuren, gardinerna, vägg orden, nattlampan, himmelsängen, Barbapapa lampan, gunghästen..... ALLT!
Åhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh. 

Att jag ens kom hem igår va Jessicas förtjänst. Min Maria hade lagt sej, Stefan hade druckit vin och jag skulle sova över hos syster, men ville verkligen försöka kolla om jag kunde ta mej hem.
Sova hemma är det bästa då man ska jobba natten sen.
Sände iväg ett sms till Jessica om hon va vaken och ville hämta mej.
Och efter ca 45 minuter va jag hemma, låg i sängem med min Älskade och löste lite korsord och åt safframsbullar med mjölk, sov gott sen till kl tio idag.

Dagen va HEEEEEEEEEEEELT magisk.

Nu är helgen här och jobbet kommer med den!

/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela