Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Pepparkakor och ädelost......

Publicerad 2010-11-15 08:30:04 i Allmänt

Ny vecka och den veckan som har varit har varit helt totalt jätte jätte jätte bra, har hänt massa roliga saker, haft killarna hemma och det har flytit på helt okey, nu har killarna gått till skolan och jag får inte hem dom förän nästa måndag...... saknar dom redan men vet att dom kommer ha en bra vecka dom med denna veckan.
VEckan som kommer nu kommer vara fylld med jobb och natthelg, så det är bara att gilla läget och tycka det är skönt att slippa ordan barnvakt i helgen då vi jobbar bäggetvå.

Denna vecka ska jag försöka ha lite Syster Yster tid också, saknat henne och ska basskemej försöka att umgås mera med min familj som jag skrivit mera om i tidigare blogginlägg, så det känns skoj att vi plaerat in nått tillsammans nu och att vi kommer ses i veckan, det kommer bli massa bakning, skratt och glögg tror jag!=) , Ja iallafall lite kaffe =).
Dedära med att umgås mera med familjen avslutades jätte bra i förra veckan, då jag igår åkte till Pappa med killarna och där va Maria, Stefan och små killarna deras, fikade skrattade och hade det jättemysigt, även om killarna önskade att det fanns mera att leka med där, Undra om jag ska rensa lite leksaker hemma och ha i en liten plastbytta borta hos pappa??? (notering till mej själv där nu).
Efter vi varit hos pappa och bara myst på med massa kärlek så skjutsade Svåger oss till Mormor Anette och "morfar" Patrik.
Där va vi bjudna på middag, Åhhhhhhhhhhhhhh MAMMAS underbara mat...Jisses va gott det va, Det va det bästa jag ätit på LÄNGE!
Mat är gott, kan laga god mat, men MAMMAS mat är tamejtusan det smarrigaste en liten tös kan få tycker jag
Det va fläskkorv med hemmapotatismos och senap.....*Gaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh*.
Sen gick killarna upp och spelade lite spel och baran njöt där medans mamma jag och patrik satt i myssofforna och såg tv och pratade och mös.
Det va mysigt och ska verkligen försöka att ha en mamma dag iallafall MINST en gång på två veckor....(en till notering till mej själv där).
Förövrigt att umgås mera med Pappa med.

Men nu är det Syster Maria på Schemat denna veckan, och dagen blir Torsdag som vi kommer ha tillsammans!
=).

Nu sitter jag med Pepparkakor och ädelost till frukost, inte helt fel såhär två veckor kvar till första advent.
Vo kommer ha en dag fullt med saker på förmidagen, så det va inte lönt att lägge mej igen efter att killarna åkt, blir bara tröttare då.
En man kommer hit och ska kolla på väggarna som ska upp, sen ska vi till tandläkaren (igen) och sen är det ärenden på stan, försäkringskassan osv.
Ledig från kobbet idag, så blir hem sen och vila efter allt är klart!

NU blir det en sväng in och kolla FB........

Kommentarer

Postat av: Teresa

Publicerad 2010-11-15 13:20:49

Alltså, att kombinationen ädelost och pepparkakor skulle vara sååå njutbar... vem hade trott det?! Helt fantastiskt :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela