Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Mera Tandis och massa jobb!

Publicerad 2010-11-12 00:26:11 i Allmänt

                                                 Idag har vait en jobbig dag....

Inte sovit så vidare okey sen jag drog tanden, gör ont där den skulle suttit och inte vidare många som tycks fatta att det känns AJ aj i munnen på mej, obehagligt, kan inte tugga, ont....... ja listan kan jag göra längre, men har man dragit en tang så fattar man nog vad jag snackar om!
Det gör ONT!!!
Idag va det en tripp till Docktor Tandis igen då, för att laga två tänder till, så har varit bedövad i halva nyllet i helva kvällen, kändes att det nyss slutades att sticka i läppen på mej, så jag har sett bra rolig ut idag, Maria har tagit bilder på mej!
Va inte lätt att dricka min soppa heller då jag och Maria tog en lunch, kände inte ens att den va varm ens en gång först, eller varm och varm, KOKHET!
Kände att jag på vänster sida brände mej, men medans resterande i munnen va helt off!
Ätit soppa idag och Mos med en halv korv, eller insidan på en korv, skalade bort "skalet"!
HA ha ha va ett pillergöra, men ville inte tugga i onödan!!!
Blir nu Tandläkar ledig tills Måndag, då det blir en tripp dit igen........ Ja vad säga, inte varit till tandläkaren på över 7 år, massa att göra nu då..... inte skoj, men vafan göra!???
Ska bota min skräck nu, nu jäääääääklar ska det bli bättre!
Men innan det blir det är det några besök kvar.
Jisses....

Nyss kommit hem från jobbet också, skönt att ha jobbat kvällen med Jeanette, hon är verkligen en pärla!
Så bra på att jobba och man blir GLAD som bara den..... gillar verkligen att jobba med henne.....

Just nu sitter jag mest och driver tiden, ska vänta in att de piller jag tog ska börja göra nått så det släpper på det onda i munnen på mej.
Kanske kan sova då tills imorgon då det är upp och på jobbet igen, ett pass imorgon från 11 till efter 18.
Skulle vara ledig helgen sen, men då jag ska till tandläkaren igen på måndag, så bytte jag så jag blir ledig måndag och jobbar lördag.
Inte skoj, men det måste göras!
En ledig Söndag, men Fars Dag då, så det kommer nog bli en del åka till olika under dagen.
Blir nog mysigt, jag och Maria handlade presenter till våra fäder idag! Hoppas att dom blir glada!?

Kommentarer

Postat av: Teresa

Publicerad 2010-11-15 13:18:40

huuuga... det påminner mig :S jag har nog inte varit till tanddoktorn på ganska länge jag heller. Det måste varit åtminstone 6 år sedan, och jag bävar inför vad dom möjligtvis skulle kunna bo bland mina tänder :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela