Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

En dag till med gippsplattor och skruv......

Publicerad 2010-11-18 12:49:56 i Allmänt

Igår hände det minnsan mera saker med de bästa huset på vran gata i våran del av stan.
För då jag kom hem från jobbet så va det fullt upp i svärfar Kent och Maria, även Svärmor Carin satt inne i litens rum med en skrapa och försökte dra ner MASSA lager med tapeter.
INTE ett lätt jobb, OJ vad tepeter kan sitta.... Och då det är lager på lager på lager så är det inte lättare!
Men det blir bra tessist, fast det är massa med tapet som man måste försöka ludda bort.
*frust*

Jag kom hem och började med maten som tog sin lilla tid att få klart, men gott blev det då det väl va klart=)
Då va det middags paus inne i rummet och vi kollade på den halva väggen som va uppe till sovrummet, UNDERBART!!!
Innan dom åkte hem strax efter tio hade dom fått upp väggen, dom hjälpte oss flytta in Expediten och att vända sägen rätt inne i sovrumet!

För tre dagar sen va det ett sovrum,(barnens) ett stort finrum, hall och kök i detta huset, idag är det ett sovrum till oss, killarnas rum och Litens rum.
Allt är som det va den dagen då huset först stod klart. Känns helt otroligt!

Jag vet att jag maler på, men kan ni förstå hur BRAAAAAAAAAAAAA detta känns???!
Äntligen kan det bli ett barn rum..Litens rum kan få bli klart innan han kommer till oss i januari!
Och som det blåsit på dessa två dagar, törrs jag inte riktigt drömma om hur det kommer se ut nästa vecka här.
Om det kommer finnas en möjlighet att tapeter, lister golv och panel kommer var på platts!!!!?

Maria ska pyssla på inne i litens rum idag iallafall. Denna superkvinnan som tametusan kan allt =)
Och det hon inte kan, det lär hon sej. Hon kollade noga in Killarna då dom jobbade upp med reglar och väggarna hemma här, så nu kan hon det =).

Jag ska bort idag, tills ikväll... ska till syster och bara mysa, och som jag längtar, ska bara göra mej klar sen ska jag med bussen in till stan på ett tag.

Kram från lyckliga jag som mummsar skinkpaj och bara njuter av stunden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela