Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Visa mej dina vänner ska jag berätta vem du är!!!

Publicerad 2010-01-20 02:10:15 i Allmänt

Så sant, men vad säger det om dej igentligen, om man lever i den fantasin att alla ska var perfeka vänner till dej och en avbild av dej själv, iallafall den bilden du vill utge dej själv för att vara!

Ska man vara så hård att dömma andra, att peka ut alla svagheter alla missar och alla fel som alla andra besitter, vara hårt med piska och spik för att peka ut andras svagheter och understryka dessa brister med SVART penna.....MÅNGA utropstecken.....
DU är felande, du har gjort detta, detta, sa dessa saker.....osv osv osv!
Men kan inte för en enda sekund kolla till sitt eget hem, kolla in sina egna meningar, sina egna handlingar och sina egna val av ord!
Är det därför andra kan vara så snabba att dömma andra, för att slippa bli dömd själv!!!?
Hatar de brister hos andra, som man själv besitter!

När ska man inse att saker blivit som det blivit av en anledning, och kanske den anledningen sitter hos dej!!!

Jag ber om förlåt....har försökt sträcka ut en hand, grattis, va roligt......men vad får man för det!!!?
FEL fel fel fel............. förstår hur Brasse kände sej då Magnus slog med mössan på honom då saker inte blev som HAN ville.......fast nu är det inte en mössa av tyg som slängs på mej.....Detta är så mycket mera än det!
Fel fel fel fel.........

När ska man se till sej själv.......?
Försöker se till andra, hur jag kanske sa vissa saker, och inser att OJ, fan detta blev verkligen fel......och kan jag, ber jag om förlåt...
Men hur kan man be om förlåt om inte någon vill höra, eller inte någon vill säga förlåt till dej då du tagit del för din del!!!
Eller jag kan be om förlåt för den saken jag gjorde, men har andra kunnat agera samma!?

Ja, visa mej dina vänner och jag ska berätta vem du är....

Jag säger då att jag vill ha mera vänner i mitt liv som kan göra fel, vara människor och såra, men vara människor och ärliga nog att be om förlåt då detta händer.....
Vill ha folk i mitt liv som kan stå påsej då det SKET sej som fan, kunna ge vika och ge med sej, säga förlåt, men du, fan detta blev fel, ska vi försöka snacka om det!
Har nog mera respekt för de människor som vill vara mina vänner som kan säga då jag gjort fel, som kan säga till att även den gjort fel!

Försökte sträcka ut en hand..............men inte någon mötte den handen för att även be om förlåt och försöka lösa saker........Synd..........saknar!!! Vi saknar........

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela