Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Hur tänker dom!?

Publicerad 2010-01-21 21:42:35 i Allmänt

Jag har varit stor, och ska man vara ärlig är jag inte trådsmal nu heller, men ska jag och Jessica ställa oss sida vid sida, så är klart Jessica mindre än mej...ja alla är vi olika!
Men jag har vägt mycket mera än vad jag gör idag....Låg efter barnen kom på 120 kilo, och HATADE varje dag.....Jag va inte en stolt tjockis, jag va stolt över att vara jag, men jag va inte en sådan tjej som ÄLSKADE att vara stor....
Nu ligger jag på 75 kilo, kan gå upp, kan gå ner......... men är rätt nöjd här, har ett löjligt mål att väga 69 i sommar....eller ja någon gång!
Tack och lov att jag klarade att gå ner detta är att jag 200? ( minns inte om det va 05 eller 06 ) fick göra en Gp operation.........Opererade magen, och gick ner massa kilon.....
Skämt inte över att jag gjorde detta, det är så vanligt att alla opereras sej...........Bröst, näsor, hår in och hår bort, penisar ska förstoras, män opererar in inplantat i brösten, magen.........alla vill se bra ut, färgar håret, skaffar tattoos, piercar sej........JA you name it, alla gör allt, och det är så accepterat av alla, och det är inte nått knas att "folket" utsätter sej för dessa operationer.........för alla vill vara normal!!!"NORMAL"

Så jag har aldrig någonsin skämts över min operation, och tro mej, jag skämts inte över nått i mitt liv, inte över mit liv, hur jag ser ut eller hur jag valt att leva mitt liv!
Skämdes inte över min vikt heller, men det handlade inte om att jag ville vara snyggare.....att det va en operation för att jag va fåfäng.....utan jag ville inte vara tjock....ville inte vara stor, ha ont i kroppen, ville ORKA vara med killarna mina!

Jag vet hur det är att få blickar för att vara stor...........eller fet, och jag uppskattar så många små saker varje dag nu då jag är smalare än va jag va då!
Känner bara tacksamhet över hur mycket mera jag orkar, slipper ha ont i ryggen, nacken, föterna!

Men minns också tråkiga saker, nu på nyheterna är det att man ska behöva betala två stolar dåman vill flyga för att vara säker att få följa med och flyga.
Gillar inte att man säger att det är en Sjukdom att vara fet......tycker inte det är en sjukdom att vara fet.........eller är det det!?
Sjukdom att lida av alkolism och det är självförvållat.......Stor fråga, uprör nog många!
Klassade mej inte som SJUK då jag va stor.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela