Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Kärlek, respekt och visad hänsyn!

Publicerad 2010-02-03 15:49:08 i Allmänt

Efter att ha vilat ett tag efter jag bloggade sist, så fick Maria besök, så dom tog två hundar och åkte ut med varsin spark.......härligt att hon har sånna underbara vänner som gillar att göra allt det Maria älskar att pyssla med, och att vara ute, umgås med vänner OCH träna hundarna allt i ett, det är fan inte en dålig sak att läga ner tid och energi på!
HEJJA gumman, fortsätt så, hundarna och du verkligen ÄLSKAR det!!!!

Killarna har blivit hämtade från Dagis och Skola, dom fick åka spark med tjejerna ett tag, fasiken vilket lyx.
Nu är dom ute och Noa har det jobbigt med storebroderns jävulskap!
Melwin verkligen småretas och Noa han hörs....
Så det är ett virrvarr av hur man reagerar på deras små bråk ute i snön!
Less på Melwin som JÄVLAS och less på Noa som reagerar som han gör!!!
Men vill att dom ska lösa saker själva, kan inte vara en sån mamma som viker in i allt och alla bråk eller snack dom har mellan varandra!
Tror att det är viktigt att ett barn får lösa saker själva, och på ett bra sätt.
Klart man är med på vad dom säger och hur dom löser saken...och om det blir knas, så hoppas jag eller Maria SÅKLART in och försöker guida till en bättre lösning!
Vi två är OTROLIGT sammspelta i hur vi fostrar barnen!

Men ibland är dom inte överens, och dom behöver inte alltid vara det också, dom är bröder, inte exakta individer som känner samma eller tycker lika.
Tror att man ska ge barnen "space" men att såklart vara med att styra dom.
Så hur mycket tid och platts ska man ge barnen?
Tycker att man känner sitt barn så pass bra att man känner av vad han eller hon är kapabel till att klara av.
Ett barn mognar kanske före ett annat eller efter, ett barn behöver alltid tröstas mera än det andra, inte nödvändigt att han tar det hårdare, men kanske på ett annat vis!
Man känner sitt barn så pass att man kan fatta de viktiga besluten om dom, med dom!
Stora killen Melwin är 6 år.........han har koll, alltid varit  "lillgammal" på nått vis, ja en typisk storebror verkligen!
Och han är en strålande liten man och på skoldagar traskar han iväg till skolan som ligger enbart 100 meter från vårat hus, Så då jag ställer mej i köket ser jag taket på skolan och ingången till Noas dagis!
Denna sidan av våran gata i stan är längst ner, så det är en väg han går på sidan av och det är enbart de som bor på denna gata som åker här och vägen till skolan delas av en vatten tub och på våran sida vattentuben kör inte bilar, 20 meter från tuben ligger skolan, och dit får inte bilar fara, slutet på vägen verkligen ligger skolan. Så det är inte inte en hög trafikerad väg med människor och bilar som ska till dagis/Skola.
Ett övergångsställe är det enbart, och på andra sidan av vägen är det en åtrevändsgränd där det är en parkering för skolans personal, så det är bara fröknar och personal på skolan som åker över detta övergångs ställe och dom är redan på platts då killen går hemmifrån kl 8.
Tänker bara på 80 talet då alla gick lång till skolan, jag gick från lägenheten på Valla, över stora vägen till skolan själv........

Tror som sagt att man känner sitt barn....man vet vad man kan göra och inte göra....Vad barnen ska ha för utrymme.
Det som fungerar på ett barn kanske inte alltid fungerar med ett annat barn!
INDIVIDER verkligen!

Tror att man framförallt ska lära barnen respekt, att lyssna, visa hänsyn, det tror jag man kommer långt på!
Och sålänge ett barn har allt detta för andra barn, vuxna och de i sin närhet tror jag att dom blir bra människor.
För vad händer då dom inte tar en på alvar nu? Då dom blir 15 och megastark "odödliga" och inte ska bli tillsagt om vad dom ska göra.....vad händer då!?
Tror enbart att det händer ett KAOS, ungdoms hem, poliser, dåliga vänner med allt vad detta innebär!

Alla undommar kommer väll gåigenom tonårstiden, trottsa, bli vuxen och gör dumma saker......Frigöra sej, men jag tror inte att det innefattar ett ungdomshem eller poliser i alla de situationerna.

Nu har killarna löst bråken och leker tillsammans med en ficklampa inne på deras rum...jag fick en Kaffe serverad av min älskade Maria......
Njuuuuuuter att att ha henne framför mej, kollar upp lite nu och då och ser denna underbara "amazon" kvinnan.......AMAZING kvinnan!!!!
Hon är en gudinna i svarvat marmor......SOM jag älskar henne!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela