Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Massa tankar som startade ur en dröm!

Publicerad 2010-02-15 09:02:33 i Allmänt

Uppe med tuppen, vaknade innan kl va 7 fast jag inte allt behöver vakna så tidigt idag, så jag har klivit upp ändå, fast Maria gått med barnen till skolan och åkt på jobb!
Så vad ska jag göra idag!??
Hmmmm har redan dragit en sväng med dammsugaren, och nu tror jag det är dags för att ta mej an något annat litet göra, vad, ja det vette katten!

Disken är tagen, tvätten, ja det skulle Maria ta då hon kom hem, planerat för middag har jag gjort redan och tror det blir mumma som bara den. Veggo Lassange blir det...GOTT!

Drömde knasigt i natt, kan inte minnas riktigt vad det va, men satte igång en fundering på mej då jag vaknade....ja en liten tänkar snurra....minns inte vars jag började, men slutade här...

Ja detta med att Mannen och kvinnan är menade för varandra enbart för att man kan skaffa barn....
Hmmmm ja, detta med bibliska ord osv....
Men om man som man och kvinna INTE kan skaffa barn tillsammans då!? Hon är steril?
Han har slöa spermier!?
Ska dom då inte vara tillsammans!?
Eller om ett par får hem ett barn från Kina, och det är deras barn, men inte biologiskt, är det MERA deras barn än om jag och Maria skaffar oss ett barn via insemination!?
Maria eller jag bär barnet, och en adopterar det...
Enligt vissa så är det barnet då ENBART den som burit det!?????!!!

Men om man är två vuxna, föräldrar,(Mamma och Mamma, pappa och Pappa, eller Mamma och Pappa, eller singel) fostrar och älskar, lever med barnet, formar till en bra människa, är man inte förälder då till det barnet? eller blir man inte det enbart bara för ett man INTE burit det barnet!?
Då är det 50% av alla föräldrar som inte är föräldrar då, för pappan har inte burit barnet....


Eller detta med att två män eller kvinnor enligt de ÛBER kristna inte får vigas i kyrkan, men har man tagit livet av sej!? får man begravas i svenska kyrkan då med!?
Är inte det en döds synd om något!?
Detta med deras bibliska syn gör mej GALEN........... så mycket hat, krig och massa ont kommer ut ur dessa extrema kristna, extrema muslimer, extrema av allt då det gäller någon form av gud.
Folk HATAR varandra för att man inte är samma.....tror samma!!!
MEN varför ska man göra det!?
Vill någon tro på jesus eller en annan tro på en liten tomte på lofftet, låt dom göra det, men HATA inte varandra för att den andre inte gör det!

Jag och Maria älskar varandra, och jag skulle göra allt för henne, hon är en av de mest underbaraste människor jag träffat på, och jag avgudar marken hon går på och det syre som hon andas och snurrar runt i hennes blod......
Är inte den kärleken vacker!?
Men om man enligt "vissa" ska hålla sej till sina egna, egen ras, sort, färg, religon ja YOU name it...JA men är det inte rätt av mej då att hålla mej till en kvinna då jag själv är en!?
För vad är mera olikt än en man och en kvinna!?(bara en fånig tanke)


Detta med att vara någons Mamma eller Pappa kommer med mera ansvar än enbart det man kan ana, enbart att man burit barnet eller delar dna med barnet. Finns fäder som är biologiska pappor till barn men inte alls tar ansvar, och sen då det barnet växer upp så ser det en annan som pappa.....
För det genetiska är enbart en liiiiiten liiiiten del av det som gör en människa till en Mamma eller Pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela