Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Men va fan......

Publicerad 2010-02-05 09:59:55 i Allmänt

Det är massa saker man kan ha översikt med......ja man vet att man i livet ska testa nya saker, man ska genomgå massa saker för att kunna bli en bättre människa, man gör inte alltid bra saker och tråkigt nog kan man bli ihågkommen som en crazy människa från den tiden i skolan, då man kanske lekte massa, söp, rökte, va en "IT girl" (För en inne tjej blev man om man va "cool" nog att ligga runt, ha tillgång till sprit och röka) ....... mobbade tjejerna killarna som inte alls ville ligga runt med alla som ville.....Som bara särade på benen!
Eller den dära tjejen som alltid studerade, och ja efter det blir man klassad som NÖRD....för vilken anledning då!?Som blev mobbade för att man inte rökte, som inte hade sex med allt och alla....JA man har fattat att det finns många olika sorters berättelser från då man va liten....
Man måste få testa.....vissa gör mera test, ligger kring eller pluggar!

Erfarenheterna är ens egna och mycket viktiga...men NÄR ska man sluta att göra galna saker!?
När ska man bli "vuxen" och när är det okey att göra galna saker.....? slutar den tiden då man blir en viss ålder!?
15?, 17? 20?, 25 eller 40? 

Har man inte börjat röka eller snusa då man är 25 är det sååååå jävla idotiskt att börja.....

Så när är det ok att söka massa skit, söka livets svårigheter!?

Jag va en som inte testade att röka/dricka eller ha sex förän jag va 17...vilket jag tycker va en bra ålder!
Även jag gjorde tabbar då, men bättre det då, än då man va 13!
röker inte idag heller......Vilket jag tycker är en bra egenskap!
Tror inte många vill röka, men kanske är beroende!!!

Sen finns det riktiga skabbmänniskor............ja som fan inte gör annat än att knarka, som ligger runt, ha one night stands.........som fan är värre än värst! Röka på....
Testa en gång, ja det kan jag tycka vara ok.......tycker inte man ska göra saker lagligt......långt ifrån, och jag antar att det är Mamman i mej som säger detta, jag vill inte att mina barn ska ha detta skitet kring sej, då dom blir vuxna kan man hoppas att dom är mogen nog att inte palla ner i skiten....i något beroende, pengar, spel sprit eller vad som helst!

Men de människor som fan är 25/30 år.......som lever som om dom vore 16 och ska testa på......som inte gör annat än behöver "tända" på....som "flummar" runt i dagarna..... ja jag tycker synd om dom!!!
Detta är bara mina personliga tankar och funderingar......Men vissa människor vill jag inte ta med en tre meters pinne och skulle dö om jag hade dom som mina vänner eller familj!
Och skulle inte sitta och kolla på medans man knarkade sönder sej....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela