Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Kan man fått "GULDFEBER"?

Publicerad 2010-02-17 15:27:45 i Allmänt

Känner man mej, vet man om att jag inte riktigt är den där tjejen som gillar sport, inte utövat sport eller kollar då andra gör det......tycker mest det är jobbigt och lite knas, fattar mej som inte på hela grejen, ja som vissa inte fattar sej på Melodifestivalen, ja eller annat med musik som jag då gillar mycket.

Mobbat Maria på lite skoj då det kommer till OS....att hon ska hänga med i tvn på nätterna och sitta och tima på natten för att gå upp och kolla någon sport på OS.....
Men ja, man kan ha blivit smittad, eller påverkad av de man umgås med, kan även påstå att jag tycker att det är RIKTIGT roligt och spennsande!

Invigningen av OS va i helgen, jag jobbade till halv 4 och va hemma kring 4 tiden, LÄMPLIGT för invigningen såklart, så jag viste att Snuttan min vile se det, så väckte henne och vi mös upp i soffan med täcke och dricka!
JAG satt först och ja, tyckte det va ok, då alla kom gående in på arenan som allt hölls på..... Vist, lite coolt med hur STORT det va och att Nr 21 Foppa från våran stan va den som bar Svenska flaggan gav även MEJ en rysning i kroppen!
Det tragska att en man dött dagen där av en tränings olycka satte oss bägge i tårar, och det va mycket vackert att dom höll en tyst minut och höll ett antal tal till landet och familjen för denna förlust av en sådan ung sportsman!

Sen under invignings spelet, allt don gjort....WOW.....Helvette va jag satt som en fågelholk och gapade, över hur vacker och stort det va, det va vitt och man såg valar som simmade, fåglar som flög, träd upp i himmelen, det va MAKALÖST vackert och jag har inte upplevt nått liknande, och att sitta och se detta LIVE, JA det va stort!

Såklar då Sverige fick sitt första Guld av Kalla(stavar hon så?) så va det vackert och stort, va mycket rörd och glad för sverige.... Vi satt bägge med glada flin då vi såg på nyheterna då hon fick taimot sitt guld.

Igår satt jag vaken,såg på lite tv på kanal 4......men ZAPPADE även till kanal OS för att se hur det gick för sverige i skytte...KOm å meja tt kolla efter sveriges flagga då dom visade hur det såg ut just då....Oj sverige låg på platts 8.....ja det va bra....Zappade till kanal 4 igen, men va snart över på OS igen....
Oj nu gick det bra......OJ fan, han tog alla 5.......Oj nu ligger han bra till, MEN satan några andra missade....
OJ. Skrek till ett JAAAAAAAAAAAA!
Förvånad över vad som just lämnat mina läppar i ett JEHU skrik, sprang jag in till Snuttan och skrattade fram,

- Jag kollar på Os, och jag är glad........det går bra för sverige, jag kollar på OS....Gumman det är OS och jag kollar på tv, följer OS.....Gumman........

Maria kollar på mej helt yrvaken och säger bara..... - VA???????!!!!

Jag springer upp, in i köket, hugger en macka, in igen...NU händer det saker.....OJ

- MARIA, nu tar sverige en pall platts........

Skriker jag till maria och hon tassar med sömn ut till mej, kryper upp i min famn och tillsammans ser vi de sista minuterna då han tar hela SKITEN och vinner GULD till sverige!!!!

Vi har sett detta LIVE.........lägger oss, jag ställer kl och kl 4 sitter vi framför tvn igen och kollar då guldet delas ut....

Och nu till det tokigaste i detta, jag står upp med Maria då sveriges nationalsång spelas!
Vackert och vist, man känner sej STOLT!

Tror att jag fått en dos av gudfeber av OS.....och kommer nog inte "fejkmobba" min snutta mera kommande dag

SVERIGE........wiiiiihooooooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela