Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

...Ja fördommar och gammla stofiler!

Publicerad 2010-02-12 11:07:02 i Allmänt

Sitter hemma hos goda vänner igår innan det är dax att göra sej klar att åka till invigningen av öviksgruppen i Rfsl.....sitter och kollar/lystnar in radiointervjun som SR P4 gjorde med mej och Lina dagen innan.
Då frågar Soffe mej om jag läste insändaren i tidningen i veckan som va.
NEJ va såklart mitt svar med ett stort ? hängande i lufften över vad det va för insändare hon menade!
Hon tassar sörr ut i deras kök med två härliga goldens i hälarna och rotar i tidningshögen ute i köket.
In springer hon, har vikt upp sidan och jag läser detta.....
(ni MÅSTE läsa detta)

Hur kunde detta hända?

Det jag nu talar om är något som många ännu inte vet om. Svenska kyrkans högsta organ "Kyrkomötet" beslutade torsdagen den 22 oktober 2009 att homosexuella par kan ingå äktenskap i Svenska kyrkan från och med den 1 november samma år.

"Kyrkomötet" är en samling politiska ledamöter som har makt att ändra i kyrkooordningen, men våra biskopar har ingen rösträtt i frågorna. Läste med bestörtning om detta beslut att ändra vigselförordningen på Svenska kyrkans hemsida, där de även uppmuntrande välkomnar homosexuella att kontakta sin församling om de går i giftastankar. Homovigslar ska nu alltså tillåtas i våra kyrkor, i Guds hus. Trots att det i kyrkans och den kristna trons stöttepelare, Bibeln står att vigseln och äktenskapet är till för en man och en kvinna och homosexualitet en synd. I Bibeln står det i flera tillfällen om äktenskapet och om homosexualitet. Bland annat i 1 Mosebok 2:24 " Därför skall en man lämna sin far och sin mor och hålla sig till sin hustru och de skall bli ett kött". 3 Mosebok 20:13 "Om en man ligger med en annan man som en man ligger med en kvinna, begår de en avskyvärd handling". Romarbrevet 1:26,27 "Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse.

Ska prästerna, som ska viga homosexuella, stå och läsa ur Bibeln, välsigna deras levnadssätt och viga dem, när det i samma Bibel står detta om homosexualitet?

En homosexuell vigsel ska väl inte utövas inom kyrkans regi när det så tydligt visar att enligt Bibeln är och ska äktenskapet vara förbehållet man och kvinna, och att homosexualitet inte är tillåtet. Homosexuella som vill ingå partnerskap eller "vigas" kan göra det på annat sätt än inom kyrkligregi för det går ju helt enkelt inte ihop, det är inte förenligt med vår religion.

Blir det ingen ändring, så går jag och många med mig ur Svenska kyrkan, som så klart och tydligt går emot Bibelns budskap. Guds ord borde väga tyngre i kyrkan än de homosexuellas. Vilka vill Svenska kyrkan se som medlemmar hädanefter? De otroende och de som liksom "kyrkomötet" går emot Guds ord, Bibeln, eller de sanna troende, som ser Bibeln som det den är, Guds budskap och vägledning och vill bevara värdigheten och ordningen i kyrkan?

Jag hoppas att vi kan få till en ändring av detta beslut, om bara tillräckligt många får insikt i detta, hur fel det är och på vilket sätt. Vi medlemmar i Svenska kyrkan borde ha fått vara med och bestämma i denna starka fråga i form av en folkomröstning. Och självklart borde biskoparna haft rösträtt när det handlar om en sådan ändring av kyrkoordningen som även påverkar prästernas möjligheter att kunna utöva sitt arbete på ett sådant sätt så att det inte strider mot deras tro. Vår Herre gav oss en fri vilja, men också sunt förnuft och vägledning. Låt oss använda oss av det

Herren är min herde


JA vad säger man.......... jag bara gapar och skakar på skallen och känner att detta än en av den starkaste drivande kraften till varför jag vill KÄMPA vidare med denna härliga Örnsköldsviks gruppen rfsl-v norrland sundsvall.


Gå in och läs.....

http://allehanda.se/opinion/ordetfritt/1.1786857

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela