Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Hur ska man vara då!?

Publicerad 2010-02-18 16:16:24 i Allmänt

Är vi folk programerade in att ALLTID tycka att nått är jobbigt, att ALLTID klaga över nått?
Har man inte ditt, ska man klaga över datt?
Har man detta skulle det vara bättre med de andra.
Har jag detta, så har någon annan de bättre.....Om det är varmt, så är det för varmn, snön kommer, men vafan, då är det för mycket!

För sen finns det "folk" och "folk" med har jag märkt...... de som står starka, trotts hon har förlorat både bror och mor samma år, med som ÄNDÅ är den vackraste och lyckligaste jag känner,  är så tacksam över att hon har två söner och en dotter som lever, som har barn och barnbarn, bonus barnbarn och vet att det har kunnat vara värre....
Som har ont i kroppen , men ändå tacksam över att hon idag inte har så ont och inte är så trött!
De som kämpar med två jobb, räkningar och hus, men ändå är tacksam över att få jobba, inte klagar eller gnäller.......
De som har blivit friska efter sjukdom och är så taksam över att vara vid liv.
De som ser varje dag som en lycka, och inte gnäller sönder den för det ena löjliga eller skitonödiga saker man ändå inte rår på!
Finns de som får alt serverat på ett silverfat, som inte behöver jobba och som får allt den pekar på, som ÄNDÅ klagar på att det inte är bra nog och kunnat vara bättre....
Som finner ledsamhet och deppighet i tammetusan ALLT och inte nått är bra nog!!!!
Som gnäller på alla andra och finner enbart tacksamhet mot någon annan om den gjort nått för dej!

Så vad är det för skilnad i tänket på dessa olika människor!?

Hur kan det komma sej att vissa är glad för en 100 lapp i en gammal jacka, medans den andre bara klagar över att ja, men den 100 lappen är inte nått värt, för man behöver mera....

Vist att man har dagar då man är på "deppigare" humör, då man känner sej rätt låg och jävligt gnällig, men det är någon dag mellan månaderna, men sen finns de dessa olika personligheter som alltid ska gnälla över nått, de man möter på och frågar hur det är och det är bara OLYCKA och jobbigheter.
De som ser alla motgångar under dagen istället för nått man kan fokusera på att övervinna och bli bättre på och LÄRA Sej nått av!
De finns de människorna som lägger all sin olycka på andras händer, på andras samveten och som skyller ifrån sej på sin otur på andra.....ALLTID!
Där man gnäller över allt och har hela sin existens på att klaga och gnälla, vill att folka ska TYCKA SYND OM!

Förstår inte.... jag förstår inte hur det kan vara så!?

Vad är det för olikheter i deras personligheter och vad är det som gör att en blir på ett sätt och den andra på ett annat!?

Så hur ska man vara då!?
och vad är okey?

Tvekar inte en sekund på att alla mår dåligt, att alla har problem mer eller mindre, stora eller små saker.
Men vad är det som gör att andra förstorar upp , lägger till tusen saker och vill dra allt och alla med sej ner i helvettet och den som skiner som en sol och finner lyckan i många andra saker, som löser problemet och finner lyckan i allt de andra!?

Kommentarer

Postat av: Rikke

Publicerad 2010-02-18 16:29:17

Jag är en klag majja... säger någon "jag har ont i huvve",Då har jag oxå de..

Säger någon Vilken jävla dag, då får jag oxå en jävla dag.

Säger någon jag måste kolla tissarna för bröstcanser, då måste jag oxå göra de.

Jag är en sån där lådsas hyppo!



Folk måste få klaga, vara avensjuka och sjuka... hur ska vi annars kunna få skina som en sol nästa dag, vecka, månad,år?



När någon sen säger "Guuud vad jag mår bra", då mår jag oxå bra!



Kram !Rikke

Postat av: Sofia

Publicerad 2010-02-19 21:34:55

Jag håller helt och hållet med dig Thera...!!!

Vet inte om du såg mitt inlägg på facebook förra helgen eller när det nu var?!!?



Men det var i ungefär samma stil som du nu har skrivit... Vissa klagar över tamefaaan ALLT!!! Tänk om vissa människor skulle kunna tänka efter både en och två och kanske tillochmed tre gånger innan de öppnar tjäften för att klaga. Man blir så förbannad!!!!!

Vi har en kille i vår närhet som då har haft canser flera gånger, fått bytt hjärta, operera njurarna mm.mm. och som härom dan fick besked åter igen att hans canser kommit tillbaka..

Jörgen frågade: Men fasen blir du inte förbannad på läkarna (för de sa för några månader sedan att allt var borta men upptäckte nu att det inte var de)... att de riktigt "sköter" sitt jobb??

Hmm nä men det är så här mitt liv är och det är bara att börja kämpa igen!!!

Va!?! Inte ett enda klag ord!!!



Aja vi ska vara glada att vi får leva i denna värld vi ändå lever i och för de människor vi har runt oss!!

Kramar i mängder//Sofia, Jörgen och tjejerna =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela