Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Helvettes Natten........

Publicerad 2010-02-22 07:58:26 i Allmänt

Jobbiga timmar som varit nu, legat hela dagen igår, ont i magen, mått riktigt illa och varit jobbigt att vara hemma och bara vara vaken, tur nog så va Melwin hos moster med kusinerna och Noa va mysig hemma, satt i soffan med mej och kollade tv, såg film, lekade och kastade pappersplan i hallen, hjälpte till med alla vovvsingar och bara va helt underbart go, så det va verkligen mysigt att ha honom för mej själv, en Noa lördag kväll och dag, ÄVEN fast jag inte va pigg så va det underbat!

Så idag kom Melwin hem och dom han bara äta middag sen va vi iväg att lämna dom till deras pappa och den familjen där ute i ingemansland.
Redigt kallt idag och det känns verkligen LÅNGT kvar till våren och sommaren.
Hem igen efter att ha handlat hem lite mjölk och varit låg under kvällen, ont i magen och bara suttit i soffan verkligen.
Vi såg lite OS i soffan på kvällen sen va jag så slut att vi tassade in och la oss.
 
Vaknade innan kl va 2, hade ont så in i helvette i magen och illa mår jag!
springer på toa, kräks, eller reflexen till att kräkas är där, men inte nått kommer upp, enbart massa vatten.
Hade tagit två ipren innan jag la mej men hade SÅ jävla ont i magen.... ville bara dö.....
La mej i sängen, men kunde inte somna ifrån allt helvette..... väckte Maria efter ett tag.....
Och efter att ha legat i gråt och hennes famn ett bra tag så ringde hon sjukvårdsupplysningen och pratade med någon trevlig kvinna där.
sen kläder på och in till Akuten där dom väntade på mej....
Efter kl 3 va vi där, och läkaren kommer in till oss, prover tas, febern kollas......
Ligger mest och krampar!

Efter kl 6 va jag hemma, fått massa Medicin(Medusin) och har ännu ont som fan i magen, men bättre än det som va kl 3........Maria, han stackarn bara hem från sjukan, varit vaken med mej sen efter två, men kommer hem byter om och sen åker hon till jobbet.
Som tur är jobbar hon från 7 till 14 bara idag, så hon kommer hem till mej snart och hon får sova!
Hoppas att det onda lägger sej snart, blir helt matt i skallen av att ha ont i magen, men känns skönt att det är så att jag har medicin iallafall!
Läkaren ville jag skulle till Vc igen i slutet på veckan, mina blodvärden va låga och han ville jag skulle ta mera prover i veckan!

Sitter i tv soffan nu, under en filt och bloggar lite, kollar SÅKLART med ett getöga på Hockeyn på Svt, OS. Sverige Finland 3-0 just nu!
Har ont i magen..........men vill iallafall inte dö just nu!
Så det känns bättre!

Inte en god morgon, inte en god natt, men hoppas på en bättre dag..........
Kl snart redan 8 denna måndag och har nog bara sovit 5 timmar MAX, hela denna helgen!
Det som va jobbigast idag va då dom skulle ta blodproverna på mej, inte för att dom skulle sticka mej, uten för att Snuttan verkligen inte klarar av nålar, och att se dom ta blod på mej, gjorde henne blek om nosen och jag skämdes över att hon va tvungen att vara med och se detta......
Vill inte att hon ska ha ont eller må dåligt och att hon fick lov att se detta, fick henne att må dåligt och få ont i kroppen!
Förlåt gumman....för att du fått varit vaken med mej och för att du behövde se nålar....
Men tyckte du va söt som sa att du blev arg på dom då dom tagit mitt blod, för mitt blod, min kropp och allt där inne är ditt. Och dom hade inte bett om lov att ta nått från mej som va DITT!

Är din...... Hela jag och mitt lågablodvärde...... min onda mage.......och trötta kropp!
Men det är ditt, and i LOVE it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela