Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Mamma mamma tusingfotingen KRÄÄÄÄKTES!!!!

Publicerad 2009-05-09 12:40:41 i Allmänt

Igår då barnen va ute och lekade så knackade dom efter ett tag IVRIGT på dörren, dom står som två LJUS då jag tillsist tassar mej upp från sovmorgons myset med Maria och öpnar dörren....

Noa sträcker fram sin lilla hand och stammar och pratar sådära vetande och verkligen försöker få nått sagt, men det går lixom inte för han är för ivrig!
Melwin säger lungt och glatt
- Mamma, se det är en liten tjock tusingfoting.....

Noa visar den lilla knubbiga gröna korven, en TOKSÖT larv, som i noas hand har rullat ihop sej till en liten grön knubb boll.......

- Mamma vi hittade den ute och den är söt........

JA men vist att den är säger jag......men den längtar nog hem, så lägg den där ni hittade den så kommer den gå hem till sin familj......

Noa och melwin vänder sej om och rusar ut igen, jag skriker lite efter dom att dom inte får leka med den mera utan att hålla den försiktigt och lägga den i gräset.....

Jag får sen ett telesamtal av min Jessica och hon frågar om vi är sugna att äta lunch med henne och hennes familj....
JA men vist, TOKMYYYYYYYS!
Så efter ett tag har jag ordnar fika till oss alla efter maten och jessica kommer och hämtar mej noa och melwin gullig som hon är!!

Då vi vätar på att jessica ska komma så säger noa...
- Mamma, tutenfotingen e dööööööööd.......
den har KRÄÄÄÄÄÄÄÄÄKTS å å åh åh doooog............

Melwin flikar in...
- Ja mamma vet du att, att, att, att noa höll den i sin hand, och höll hårt, så att tusingfotingen kräktes.....
det komm ut GRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT från sidan........I noas hand......

MEN GUD jag trodde jag skulle dööööö......Skrattade försiktigt för att dom va så otroligt söta, och ändå ledsen för att den "kräktes" och dog.....(snarare KLÄMMDES till döds och inehållet tryckts ut från den)
Minns att samma sak hände mej då jag va liten......Typiskt killsessa som jag var, så blev det alltid att jag hadde små tänsticksaskar och sammlade in kryp och sprang hem till pappa där vi satt och kollade i böcker vad det va....och mest underbart va då man hittade nått OVANLIGT så även pappa blev tillsej och sprang och hämtade alla böcker för att undersöka krypet,spindeln,flugan,fjärillen,masken, ALLT som jag hittade!!!!

Började förklara för killarna mina som hadde med lite skamm i ögonen över att tusingfotingen, eller tutingtotingen som noa sa nu va död, att man måste vara försiktiga med alla djur.....Alla djur ska man vara snälla med, katter, hundar, fåglar, grodor, Att alla har ett liv och man måste vara snäll med djuren och allt i naturen.....
( Ha ha ha ha fast jag förra helgen fick Malin och Maria fiska/Fånga godor till mej för att jag ville klappa dom,DOM va SÅÅÅÅÅÅÅÅ söta....och en groda va så livlig att den hoppade från min hand och landade med skallen ner i stenhällen som vi fiskade från........AJ AJ den grodan såg inte kry ut sen........*SKÄMMS*)
(Den landade hårt nedanför mej sen.....FY mej)

Så hoppas att inte flera tusingfotingar ska behöva sätta livet till på lilla gatan i stan!
(Eller grodor ute i sommarstugan)

Denna bloggen tillägnas de djur som skadats för att kunna skriva detta blogginlägget, och för de djur som säkert i framtiden kommer dö för många andra små barns nyfikenhet(och mammors lust att klappa grodor!)

/Thera

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-05-09 15:13:31

MEN JAG DÖÖÖÖR!! =)

De är för söta småttingarna!!! =)



Bra skrivet hjärtat! =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela