Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

- SKA jag fråga om det är ok??!!!??!?!

Publicerad 2009-06-15 14:14:11 i Allmänt

Det är sååååå många saker jag är med om i dagarna som jag skrattar åt, gråter åt, blir BASSKAD på osv, sånna saker jag säger i skrattet, gråten och hysterin att DETTA MÅSTE jag fan BLOGGA om......

Bloggarna, ja dom ser jag i sinnet, hur roligt det skulle vara att läsa om det, hur ledsamt det skulle kunna bli och hur ELAKA folk skulle bli med mej över det jag bloggat om........
Men det byggs upp en del bloggar i veckan och tiden att sitta och blogga om just alla sakerna hinner jag inte med att ha!
SÅ jag ligger efter, och eftersom jag vill blogga om sååååå MÅNGA saker så har det blivit att jag inte bloggat ALLS!
Så jag antar att jag inte är en så vidare bra bloggare ellerhur??!??!!...Hmmmmmmmmmmmmm det får tametusan till att bli en ÄNDRING på detta!

Och ändringar ska det bli.........

Börjar med att minnas tebax i tiden till förra helgen, då gumman och jag hadde en OTROLIGT härlig helg i stugan lite mera söderut än där vi bor......
Vi hadde sånna dagar som man minns, på gott och ont...MEST gott och mys såklart!!!
Vi hadde en härlig Lördag med alla vovvar och att vara duktiga och få betalt....
Så mot kvällen skule vi bägge vilja sätta oss ner och bara äta nått gott, så sötis tog med oss på en resturang där jag tog ett glas rött med världens godaste mat....
Jag hadde Maria mittimot mej och det va UNDERBART.....fick sånna kännslor som bara ville bubbla över i härtat....

I bordet bredvid sitter två "BLONDINBELLOR" med deras "Piff och Puff" pojkvänner...
Dom pratar HÖGGT och ljudligt om massa saker, tex om den drinken som markoooooooooooolio sjunger om, den dära goda som han sjunger om....
JA den, den DEN drinken är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ god, ASSÅ jag ÄLSKAR den........
Sitter "Blondinbella" nr två och pratar på om.....
(Och jag snackar nu om den typen av "blondinbellor" som är 18 år, beter sej som de irribrudarna i klass 7 och som gör att alla smarta underbara kvinnor som kan vara blond, brunetter eller svart i skallen, se DUMMA ut)

Jag håller Maria i handen och dom börjar snacka om BÖGAR, om att dom minnsan känner en bög.......
(Detta samtidigt som dom STIRRAR åt vårat håll)
Ena "blondinbellan" säger att hennes morbror är BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖG(och tro mej dom utalade ordet bög så)
och att han har en kille.
Då säger den andra "blondinbellan"
- ja min vän har en som hon känner och hon. hon är homo.....
Hur MÅNGA böööögar känner DU?
 frågar hon blondinbellan bredvid henne......

Maria nyper mej i handen och frågar mej HÖGGT  
 -Ja Therese, hur många känner DU!????

Sen kommer det från en av tjejerna som nu pratar ännu högre ochmed lite tuggumisläng i munnen...
- JA MEN VADÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, ska jag gå över å fråga om de e okej att vi SNACKAR om dom elleh???!!!
Sen fortsätter dom att snacka höggt om lebbor och bögar.....

Hmmmmmmmmmmmm ja det va ju romantik så länge det varade.....

Tillsist gick dom.....

Det va inte så att jag och Maria satt och RÅÅÅÅÅ kysste varandra, eller hånglade upp varandra oroväckande inne på resturangen, UTAN jag höll hennes hand.....och jag tycker verkligen att idagens läge som det ser ut 2009, så borde man inte bli förvånade eller prata så om man ser ett samkönat par, killar eller tjejer!!!

HUR ovanligt är det idag?
HUR många bögar känner ni?

Anna som till oss igår och vi lagade VÄRLDENS godaste mat....GAAAAAAAA ska blogga om det senare idag hadde jag planer på...
Så jag och Maria berättade detta om "bellorna" och deras "piff och puff" killar...

Anna sitter med sin syster bredvid sej i köket, ser oförstående ut och säger

- Ni skulle ha sagt höggt såhära...... HAR du hört skämtet om dom JÄVLIGT dumma blondinerna........Eller nej, ska vi gå över och fråga om det är OK att vi pratar om dom eller????!!!?!?!?!!!??!!!!

ANNA du är BRA jävla smart du....fan vi skulle hafft dej med oss den lördagkvällen, SÅ synd man ska vara eftersmart!!!

Kram på er sålänge.....Och till alla blonda som läser detta, DETTA va inte ett elakt inlägg om personer med blont hår......eller killar som ser utt som piff och puff.....
Hoppas ni förstår att jag inte har försommar om någon som är blond eller brunetter eller nått i den stilen....
MEN de tjejerna va typexempel på två mega PUCKON bara!
/Thera Therese

Kommentarer

Postat av: Pauline

Publicerad 2009-06-15 14:40:11

Bra typiskt att det alltid ska vara någon som ska förstöra! Idioter säger jag bara.. Ni är ju såååå fina tillsammans. Massa kramar!

Postat av: Ankan

Publicerad 2009-06-15 16:58:20

Ja att det är jobbigt att vara efterklok.. men jag lovar jag hade inte kommit på den där kommentaren om jag varit där..

Postat av: Ida

Publicerad 2009-06-16 12:35:44

Tänk verkligen om man hade kommit på en så bra kommentar när man satt där!! Det hade varit klockrent!! Men jävla människor det finns, man blir ju så paff, jag tror liksom inte att det finns såna människor, eller förresten..jag fick höra en sån dum kommentar av en tjej jag känner också. Men hon tänkte nog inte på vad hon sa riktigt. Berättar sen! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela