Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

!!!!Min nya "Obsession"!!!!

Publicerad 2009-06-16 00:50:27 i Allmänt

JA, ibland hittar man bara saker man fastnar i.........Ibland e det godis, vissa andra veckor är det popcorn, oliver, marinerade vitlöksklyftor......det är saker man kan sitta och knapra på lite mot kvällen.......sen är det vissa saker i matväg som fastnar.....
Tacos......hemmalagad pizza, pasta......Oh oh min favvo, coscos med någon god jävla röra till!!!!
Eller det som alltid går hem, bakad potatis med massa underbar sallad, sweet chili sås och creme fraiche till!
GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det e så galet gott.....

MEN nu mina kära vänner ska jag här berätta om en annan sensation inom det kulinariska köket på gatan där jag bor....
Här talar jag nu om Sushi!!!!!!!

Anna/Ankan/BOJAN kom över igår med allt som skulle finnas till för detta UNDER.....lagade med mej i köket och med stora ögon kollade jag, lärde mej och va suuuugen att hugga in på detta undret och nyfikenheten va STOOOOOOOOOOOOR!
Till sist va alla vi samlade runt detta sagolika bordet, där det fanns såser, vatten, med färger och konst på faten!!!

Tog på mitt fat tre bitar av de rullarna vi gjort av olika fyllningar:

-En med ris, sötpotatis, gurka och krabba och wasabi
-Den andra med ris, sötpotatis, gurka och lax, och såklart wasabi
-och en med avokado istället för någon fisk eller krabba!
-Sen en risboll med lax över och wasabi och en ris med wasabi och avokado!!!

Till detta serverades ett litet fat med soya som även vi rörde i wasabi efter smak och tycke...... (Hur man vågade oxå)
Tog med pinnar (SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nöjd att jag kunde, WIIIIIIII)
och doppade i såsen.....In i munnen.....där det är ris, med det salta i soyan, starka i wasabin.....laxen som är salt och len i munnen, knaprigt och sött av potatisen, och det bara EXPLODERADE i min mun av detta goda!!!!

JA vad mer säga än WOWIIIIIIII!!!!!!

JAG e fast.......vill ha mera och det NU!!!!

Galet va gott detta va!
Ska nästa löning köpa hem de rätta riset, allt man ska ha till.....och göra en rulle med detta mumma!!!!!

LÄNGTAR!!!Bilder på detta mys kommer upp imorgon!!!

Detta är verkligen min nya OBSESSION...........................ÄR ni med mej på att testa?
Har alla utom jag, maria och min lillasyster jennifer smakat detta!??För vi testade för första gången igår vi tre igår!!!

Vilka av mina vänner är med mej på en sushikväll?????

Ankan/anna/Bojan(Kärt barn många namn) ida, Lillasyster Jennifer ni ÄR med mej igen SÅKLART!!!!
Sen vill jag bjuda in Jessica, Linda, syster Maria, Johanna, Kicki och Mia, Malin och Eva, Huckelhöckert och Jörgen, svärmor Carin och SÅKLART MARIA oxå.....( SÖTNÖT ), Marias bröder Jörgen och Stefan med fruar.
Åhhhhhhhhhhhhhhh ALLA ska hit och bara äta DETTA UNDERBARA!!!!!

Nu ska vi bara setill att alla kan komma hit.....Eller ni kan komma i omgångar, då får jag ÄTA det mera=)

Tack Anna och Ida (Anna/ANKAN/BOJAN) för att ni kom hit igår.....NI är då för GOOOOA!!!
Ni får pallra er hit oftare och umgås med oss........ME love you guys!!!!

/Thera Therese

Kommentarer

Postat av: Ankan

Publicerad 2009-06-16 10:41:46

Klart vi ska ha ett stort shushikalas.. eller flera!! Vi tar och gör så många bitar vi orkar och så bjuder vi in alla vi känner.. vad sägs om det? Sushibuffé!!!

Postat av: Ida

Publicerad 2009-06-16 12:30:34

Åh, vad roligt att ni testade för första gången alla tre. Och att ni gillade det!!! Gud, så gott det var! Anna är inte dålig på att göra sushi hon inte!. Jag tycker de är mycket mycket godare än köpta sushi-bitar. Det MÅSTE vi göra fler gånger! Kram

Postat av: Johanna

Publicerad 2009-06-17 02:04:19

Klart jag är med!!! Always when it´s gonna be sushi!! =) Det är ju hur gott som helst!!!

Hör av er så fort ni bestämt datum och klockslag!

Då kommer jag omgående! Promise!



/Kram Hanna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela