Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

!!!!MIDSOMMAR!!!!

Publicerad 2009-06-19 11:25:12 i Allmänt

Har inte sovit så bra i natt heller, men men, det finns fler nätter och jag kan sova då jag är........ JA ni fattar vad jag menar!

Idag är det inte regn iallafall, men det är inte vidare varmt i solen heller......Ja ja, SVERNSKA sommaren då den är som UNDERBARAST!

Det är inte varmt, men det regnar inte iallafall!!!!

Dom timmarna jag har slumrat till, så har jag iallafall drömt om sushi......VAD är det med mej och denna maträtt???!!!
Det är inte klokt vad jag längtar till våran sushi kväll imorgon.....massa vänner ska komma , syster och hennes kille och barn, hoppas på att Jennifer och hennes kille med kommer förbi en sväng.....sen hoppas jag att Mallan kan komma också! 
Sen ska Marias mamma Carin också svänga hit....ska servera henne nått gott då hon kommer.....
Ville att Malin och Eva med skulle komma förbi, Ja iallafall ett litet tag. SÅ dom hinner med en sushi bit, sen kan dom åka hem och sova inför jobbet på söndag..(TVI att ni vänner tvingas jobba då jag ska laga Sushi)
Önskade att Jessica hade varit hemma också, men hon och hennes lilla familj är i stora staden Stockholm och har en minisemester! jag lovar jessica att jag tamejtusan ska laga en sushikväll till oss också då du kommer hem, SOM jag skrivit innan, BARA BRA att ni kommer i olika omgångar, DÅ får jag är Sushi en gång till!!!

(Åhhhhhhh ha ha ha nu fick jag ett bra minne från Magnus, Brasse och Eva i Fem myror är
 fler än 4 elefanter......Då Magnus och Brasse ska upp och överaska Eva som fyller år med en tårta......
Då dom har tre lager med botten och grädde........och dom ska bara skriva dit EVA på översta lagret med Choklad spritts på den vita grädden......SÅKLART vill Brasse den lilla felstavaren lära sej skriva och Magnus säger att det ska vara ett E och ett V och ett A.....
Då han ska skriva detta på tårtan glömmer han ordningen och skriver Vea.......Magnus blir SÅDÄRA tooookig som bara han kunde bli, små hisspig och nipprig.... -MEN Brasse, det är fel fel fel FEL.....
Det ska stå EVA inte ves, med är vea?
JAG känner inte någon vea......
Brasse drar NÄVEN över tårtan och äter upp det som är fel.......flinar gott och ska försöka skriva EVA igen.....men denna gången blir det Vae..........
Magnus blir gaaaaaalen , tar av sej hatten och slår Brasse med den och säger med gråten i halsen.
- Men vem är Vae??? Jag känner inte någon vae....Åh nu vaknar snart eva och vi har inte tårta kvar snart.....

Brasse säger gott, Åhhhhh nu får jag äta tårta en gång till......skrapar av lagret och ska försöka skriva EVA igen på det sista lagret tårta......
Magnus vänder ryggen till och sla slå in ett paket till eva...
Då skriver Brasse på sista lagret....AVE.....
Magnus blir galen, men ja ja ja vad göra, bara att gå in och gratta Eva med en text där det står inte riktigt rätt.....
Men då dom serverar tårtan till eva så ser hon texten från andra hållet, och det är rätt........

Får passa på att gratta Magnus på födelsedagen idag, då han blir 68 år......MAGNUS du Brasse och Eva gav mej många minnen. GRATTIS!)

Önskar att linda kunde komma också....men blir inte alltid som man vill med alla vännerna!

Idag har jag hunnit damsuga, och håller nu på att skura golvet ute på altanen inför ikväll och imorgon.....Så vi kan sitta ute om vädret vill!!!
Ska nu fortsätta detta........göra snyggt och kolla till killarna som ser film, sen diska och laga lunch.....
Maria kommer hem efter halv 3, ska då åka iväg på någon dans och sång.......
Somsagt lite smågrodorna ska det attans bli.....Sen hem och grilla!!!

NEJ nu är det mera golv som gäller.......Potatis och sill till lunch oxå känner jag......

/Thera Therese




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela