Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Dagens UNGDOM!!!

Publicerad 2009-06-19 14:17:32 i Allmänt

Jag tror jag fnissar på mej hemma i huset på min lilla gata inne i stan.......
Vist att jag inte är gammal, men i sånna stunder som just inträffade känner jag mej gammal som flinta!!!

Barnen och jag har nyss ätit sill med potatis och allt gott som kommer till det....Ägg, gräslök, gräddfil och stenbitsrom!!

Jag har plockat bort och plockat iordning en godis påse till dom vardera.......med klubbor, och massa annat gottis...
Tänker att jag sätter dom framför en film medans jag tar och diskar bort, så det är snyggt tills Maria kommer hem....
(Har skurat golv, diskat, donat och mycket mycket mera....JA bloggat med så klart)

Och förra gången dom hade deras vecka hos mej så fick dom två VHS filmer av Malin och Eva.
Så den kvällen jag och Maria behövde barnpassning någon timme på kvällen, så kom dom med filmerna och såg på Peter med dom......(Tack igen underbara ni föratt ni ställde upp på oss.....LOVE 2 you)

"Peter Pan" Och " Bernad och Bianca på äventyr"
Så jag tänkte att det är underbart att kunna slänga på den i deras rum där dom har VHS spelare nu medans jag ordnar....

Men som alla vet så behöver man spola tillbaka alla VHS filmer till start efter man sett dom.....
Så jag börjar spola......
Och Melwin säger...

Melwin - Mamma.....varför her du inte på filmen???
Jag- Jo jag behöver spola den till början först.....
Menwin- VA??????
Jag- JO filmen är på slutet och man måste spola den till början för att kunna se den igen!
Melwin- VA!????
Jag- Ja annars är det slutet....
Melwin- VA!!!!!!??det är bara att trycka på play mamma........
Jag- HA ha ha ha......ja jag ska gubben, jag ska!!!!

DAGENS ungdom.....

Så nu ÄNTIGEN efter all spolning är filmen på gång.....Dom sitter som ljus och äter godis och kollar på filmen....
Jag ska till disken och fightas med den!!!!

Önska mej lyckatill......

/Thera Therese

Kommentarer

Postat av: Carin

Publicerad 2009-06-19 16:10:40

Bra kommentar av Melwin. Barn är ju bara för

underbara, det bara bubblar ut ur deras munnar.

Krama grabbarna från mej.



/Carin

Postat av: Ida

Publicerad 2009-06-21 21:50:05

Hahahaha!!!! Gud vad roligt att de inte vet att man måste spola tillbaka en vhs film. Vi tar ju det så självklart, men det måste ju låta helt knäppt för de som aldrig varit med om det. s

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela