Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Im yours

Publicerad 2009-07-04 16:16:54 i Allmänt



Men vackra vackra människa.........finnsinte nått som är bättre än att titta in i dina bruna ögon, se hur du tittar på mej och älskar mej, acceterar mej för den jag är och inte är!!!
Stunder har varit då jag fått BITA mej i tungan över att jag inte ska fråga dej om du vill förlova dej med mej, DÅ jag har haft en PLAN(Jag har en plan sickan) i huvudet om hur det skulle vara...en jätte bra plan och ville verkligen att just DEN skulle bli av!
Men stunderna då mitt hjärta har svämmat över har varit många...och betten i min tunga har gjort ONT och varit nödvändiga för att jag inte skulle vräka ur mej frågan!!!
Som den gången på Viktoria.....
Alla de gånger vi legat i soffan och du hållit om mej hårt, dragit dina fingrar igenom mitt hår...kysst min panna!
Alla de gånger vi farit på tripp bara du och jag ut med bilen på ängar.....
Då vi suttit vid bryggan....
Alla de gånger vi bråkat och jag känner att mitt hjärta VILL skrika att - MARIA jag ÄLSKAR dej.........
Alla de kvällarna som du läst sagor för barnen på kvällen......borstat deras tänder och lekt med dom ute på våran gräsmatta!!!
Alla de gånger som jag kollat på dej och mitt hjärta stannat till över hur otroligt vacker du är, och hur lycklig och trygg du får mej att känna!

Så tillsist va min styrka att ståimot frågan för svag, och känslan till dej och frågan för stor, att den bra kom....

I ett litet svagt meddelande först...
Lite som du ALLTID gjort till mej på din blogg förut...Början av ord bara......

V
D
F
D
M
M
M

Sen fyllde jag i...

Vill
D
F
L
D
M
M
M

Vill
Du
F
L
V
M
M
M

Vill
Du
F
Med
Mej
Maria?

Du satt som du alltid gör...med händerna upp vid munnen, försöker dölja ett fånig underbart gulligt litet leende......Dina ögon jublade....tårades
Du ville jag skulle fylla i resten.....
MEN, Maria det finns inte nått Ö säger jag...
Du säger lite i panik.....- TA ett O och dela på ett I......

Vill
Du
Förlova
Dej (Men blev ett L, då jag inte hittade ett J i all panik)
Med
Mej
MARIA?




Du sitter med tårar i ögonen länge.......
Tysta sitter vi där med tårar i ögonen, hör fåglar sjunga, båten kluckar i vattnet.....
Bara kollar på varandra.....
Sen med ett RYCK slänger du dej över kex högen........hugger i PANIK massa bokstäver och skriver ett långt
JAAAAAAAAAA!


Förstår du hur LYCKLGT du gör mej Maria???
Jag älskar dej för allt du gör, för allt du får mej att känna.......Jag älskar dej för de stunder av tysthet vi delar, av alla de hysteriska skratt vi har tillsammans....alla sånger vi sjunger...skriker och skrattar oss igenom
Jag älskar dej för att du hatar med mej, lider med mej, håller om mej tryggt om natten så jag somnar tryggare än någonsin.
Jag älskar dej så hjärtat svämmar över......
Jag Älskar dej för att du ser saker så positivt glatt och med hopp för framtiden...
Jag älskar dej så innerligt över att du vill vara min, för att du hoppades och väntade på mej då jag va som trasigast och hade oro i magen!!
För att du med mej ser en framtid, men barn, hundar katter!
För att du är DU.......JAG älskar dej MARIA......
Jag Therese JacobZon ÄLSKAR dej......och jag är så lycklig över att du högg kexen, för att du skrev JA och för att du vill vara min.......



Idag den 4/7 har vi ringarna på oss........
Igår då kl slog 00:00 så hade jag just sjungit våran sång......
Jag satte på en låt som ett par sjöng och jar tog med dej ut......
Havet va underbart vackert, du kollade på mej och hade igen tårar i dina underbara bruna ögon....
Frågade...

- Maria vill fu förlova dej med mej?

och sen svarade du....... Ja!

Satte ringen på ditt finger, och du satte min på mitt......

Gick åter igen in och började prata till alla på Gullviks havsbad....Berättade att detta va en dag att fira, att jag just förlovat mej med min undebara tjej, Maria.........Och att denna låten va vår och den va till henne!
Satte igen igång vår låt, och började sjunga till dej,,,vet inte hur många gr jag fick hålla tillbaka tårarna......men kollade bara på dej, hörde någonstans där borta att det applåderades.....jublades, skreks och visslades!
Allt jag såg va DU!

Im Yours




Well you done done me and you bet I felt it
I tried to be chill but you're so hot that I melted
I fell right through the cracks
Now I'm trying to get back
Before the cool done run out
I'll be giving it my bestest
And nothing's going to stop me but divine intervention
I reckon it's again my turn to win some or learn some

I won't hesitate no more, no more
It cannot wait, I'm yours

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find love love love love
Listen to the music of the moment babay sing with me
I love peace for melody
And It's our God-forsaken right to be loved love loved love loved

So I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure
There's no need to complicate
Our time is short
This is our fate, I'm yours

Scooch on over closer dear
And i will nibble your ear

I've been spending way too long checking my tongue in the mirror
And bending over backwards just to try to see it clearer
But my breath fogged up the glass
And so I drew a new face and laughed
I guess what I'm be saying is there ain't no better reason
To rid yourself of vanity and just go with the seasons
It's what we aim to do
Our name is our virtue

But I won't hesitate no more, no more
It cannot wait I'm sure

Well open up your mind and see like me
Open up your plans and damn you're free
Look into your heart and you'll find that the sky is yours
Please don't, please don't, please don't
There's no need to complicate
Cause our time is short
This oh this this is out fate, I'm yours!


JAG älskar dej Maria


/Thera Therese

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-07-04 16:25:59

Men åhhhh, var det de som skulle hända igår!!!! =)

Stort grattis, älskade vänner!!!

Och jag som fick sms av Maria, att hon ville att jag skulle komma till Gullvik... Lovar dig och Maria att jag absolut hade velat vara med er igårkväll och firat!!! Så typiskt att jag skulle jobba igårkväll/natt... =( Men åhhh, vad glad jag blir för eran skull! Sitter här med tårar i ögonen och har läst både din och Marias blogg! Ni är såååå fina tillsammans! Tomas är här hos mig nu och vi har läst era bloggar tillsammans. Han blev också så glad för eran skull och han hälsar så gott till er!



Största kramarna till er båda!!!

Grattis igen!



/Hanna och Tomas och barnen så klart! =)



Ps. Jag har skrivit lite om er på min blogg nu, och länkat till era bloggar via mitt inlägg. Jag är så glad för eran skull! =) Ds.

Postat av: Petra Nyberg

Publicerad 2009-07-04 23:14:12

Gaaaaaah!!! Åh så underbart!!! Stort GRATTIS till er båda! (ja, maria känner jag inte...men ändå!=)

Va kul med en förlovning. Minns min egna, helt underbart...konstigt att 10 år går så fort!!

Kramar i massor!!!

Postat av: Mamma Carin

Publicerad 2009-07-05 11:43:11

Ni skriver så fint till och om varandra. Det värmer ett modershjärta (måste även säga att jag fällde en o annan glädjetår).



JÄTTEGRATTIS o massor med kramar /Carin o Kent

Postat av: Ida

Publicerad 2009-07-05 23:04:38

Åh, så fint skrivet!!!!! Sitter också med tårar i ögonen. Ni är så värda varandra. Så snygga ni är på kortet! Massa massa kramar!

Postat av: Emma

Publicerad 2009-07-05 23:18:47

Grattis =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela