Thera.......

Livet för en Thera Sebastian i bilder och texter....

Kan man bli lesbisk över en natt?

Publicerad 2009-05-07 09:18:30 i Allmänt




Som gamla Nolaelever hade vi alltid gått om varandra. Jag visste att det fanns en tjej som var lesbisk  och jag ville GENAST veta vem HON var. Men misslyckades och fegade ur många ggr!
För på den tiden (1997) var det inte så vanligt att man visste att någon var bisexuell eller lesbisk, och som den mest homofientliga staden i Sverige vågade man inte riktigt berätta för en tjej om man va intresserad.
Tog studenten, levde vidare.
Träffade mina barns pappa och fick två underbara barn med honom, hade många lyckliga stunder.
I samma stad under en tid fanns HON, och jag tycker att redan innan vi blev ihop att våra namn var inprentade i stjärnorna... Maria och Therese! Som en UNDERBAR sång!!

Våren -08 träffades vi, hon hade bott i Sundsvall med sin tjej och höll precis på att gå isär med henne. Jag var mitt uppe i min separation med min sambo och skulle flytta!
Blev vänner, men Maria blev störtkär i mej och var på mej som en IGEL... SOM jag idag uppskattar till MILJONERS miljoner!

Då jag flyttade ifrån barnens pappa så hjälpte hon mej, hämta nya möbler, fylla i alla viktiga papper...
Då jag var ledsen eller sjuk fanns hon där vid min sida och stöttade mej, lyfte upp mej då allt var som jobbigast!
Hon har lyssnat på jobbiga saker och ändå stannat kvar och hoppats på oss.
Hon har funnits till för mina barn och dom älskar henne med hela deras hjärtan!
Hon har stått vid min sida då "folket" snackat skit för att hon varit med mej och "folket" tyckt till över hur jag kunde vara med en tjej!
Är inte det RIKTIG kärlek om något??!??

Stöter ännu på kommentarer om hur jag kunnat bli kär i en annan kvinna...
Hur knas är det egentligen, men alla motgångar gör oss bara starkare!

Våra vänner stöttar oss, ser hur kära vi är, hur lyckliga vi är tillsammans...

Man kan inte bli lesbisk över en natt, men man kan tro på kärleken hela livet och vara en bisexuell tjej som faller för en lesbisk Gudinna och leva lyckligt hela livet ÄNDÅ!

Thera

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thera Sebastian

Mitt liv, min egna lycka och att ta hand om mig så jag kan älska mina barn mina vänner och den familj jag har som bryr sig om mig till fullo. Vardagslugn i Örnsköldsvik/Borås med fart, men kärlek till Stockholm med fart och intensitet. Har det största ansvaret att respektera den jag är acceptera det liv som är mitt. Sjunger på bröllop, dop och begravningar, syns även till på andra ställen då det händer sej. Undersköterska med planer att börja studera. 2012 blev jag invald till Ordförande i RFSL Örnsköldsvik och brinner för att göra HBTQ personer rättvisa i den staden jag bor i. GBP opererad med en historia som sjuk efter att kroppen fick i sig för lite näring och lever idag för att ALDRIG bli så svag sjuk fysiskt och psykiskt dålig igen. Livet tog vändningar jag aldrig trodde och är starkare nu än någonsin med erfarenheter, sorg och hopp att jag fast misstag är värd att vara lycklig. Kärlek och Acceptans

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela